اخبار فنآوری, تکنولوژی

گوگل کروم سریع ترین مرورگر جهان

گوگل کروم سریع ترین مرورگر جهان

گوگل کروم سریع ترین مرورگر جهان

و حالا گوگل کروم سریع ترین و محبوب ترین مرورگر جهان است

عجیب نیست که کروم به‌عنوان سریع‌ترین مرورگر جهان شناخته شده است، زیرا آخرین نسخه مرورگر گوگل، بالاترین امتیاز را در بنچمارک Speedometer 3.0 به‌دست آورده، این بنچمارک ابزاری متن‌باز و استاندارد است که توسط شرکت‌های بزرگ فناوری توسعه یافته و برای ارزیابی مرورگرها استفاده می‌شود.

کارشناسان به ‌دنبال اصلاح توابعی مانند ( SpaceSplitString ) بودند که منابع را اشغال می‌کردند، و همچنین عملیات‌هایی مانند پردازش رشته و حذف داده‌های تکراری از استایل‌شیت‌ها را ساده کردند.

شرکت گوگل می‌گوید که روی ( سطح‌بندی کد )  نیز تمرکز کرده است، فرایندی که در آن کد مناسب برای افزایش بهینه‌سازی موتور انتخاب می‌شود.

مقایسه مرورگر کروم در برابر سایر مرورگرها

مقایسه مرورگر کروم در برابر سایر مرورگرها

البته سرعت یگی از پارامترهای مقایسه مرورگر است و این معیارهای تنها بخشی از داستان را بیان می‌کنند. با توجه به اینکه مرورگرهای زیادی از موتور کرومیوم استفاده می‌کنند، تفاوت عملکرد به‌اندازه گذشته نیست، اما سازندگان مرورگرها روی موفقیت‌های خود متوقف نمی‌شوند. برای مثال، فایرفاکس مدت‌هاست تلاش می‌کند شکاف خود را با رقبا کم کند. فایرفاکس سال گذشته، کروم را در بنچمارک جاوا اسکریپت SunSpider شکست داد.

پارمتر های زیادی برای قیاس مرورگر ها باهم وجود دارد، سرعت برای کاربران بسیار مهم است و اگر تجربه کندی و عملکرد کند در یک مرورگر را داشته باشید قطعا میزان رضایت شما از گوگل کروم بسیار بالا خواهد بود.

علاوه بر سرعت پارمتر های مهم دیگری از جمله امنیت، حریم خصوصی، میزان حافظه اشغال شده توسط مرورگر و نکات دیگری وجود دارد که کاربران برای انتخاب مرورگر ها آن ها را در نظر می گیرند.

چیزی که مشخص است مرورگر سریع شرکت گوگل یعنی گوگل کروم از محبوبیت و سرعت بالایی برخوردار است و همین دلیل برای محبوبیت آن کافی است.

سهم بازار جهانی مرورگر کروم

مقایسه مرورگر کروم در برابر سایر مرورگرها

مقایسه مرورگر کروم در برابر سایر مرورگرها

آن چیزی که  ارزش مرورگر کروم را دوچندان می‌کند، سهم بازاری است که نسبت به رقبا دارد. براساس آمار StatCounter، تا ماه مه ۲۰۲۴ مرورگر گوگل حدود ۶۵  درصد از بازار مرورگرهای جهان را در اختیار داشته است، در رتبه دوم و فاصله زیاد، سافاری اپل حضور دارد که تنها سهم تقریبی ۲۰ درصد را به خود اختصاص داده است، با وجود اینکه مرورگر اج گزینه پیش‌فرض میلیون‌ها دستگاه ویندوز در سراسر جهان است، تنها با ۵درصد سهم در رتبه سوم قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید