تکنولوژی, سخت افزار

سونی از اکسپریا ۱۰ مارک ۶ رونمایی کرد؛ ۳۹۹ یورو با اسنپدراگون ۶ نسل ۱

ظاهر کلی این گوشی از مدل قبلی خود پیروی می‌کند و به اسنپدراگون ۶ نسل ۱ مجهز است.

سونی به‌تازگی از گوشی میان‌رده خود اکسپریا ۱۰ مارک ۶ رونمایی کرد. ظاهر کلی این گوشی از مدل قبلی خود پیروی می‌کند و به اسنپدراگون ۶ نسل ۱ مجهز است. در ادامه مشخصات و قیمت این گوشی را می‌خوانید.

براساس گزارش Android Authority، اکسپریا ۱۰ مارک ۶ به پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۶ نسل ۱، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. همچنین این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، دو اسپیکر جلو، درگاه ۳٫۵ میلی‌متری است و از کارت microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات و قیمت اکسپریا ۱۰ مارک ۶ سونی

اکسپریا ۱۰ مارک ۶ دارای صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی OLED با وضوح +FHD و رفرش ریت ۶۰ هرتزی است. باتوجه به اینکه درحال‌حاضر، حتی گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار نیز صفحه‌نمایش OLED با رفرش ریت ۱۲۰ یا ۹۰ هرتزی ارائه می‌دهند، چنین رقمی می‌تواند ناامیدکننده باشد. همچنین گوریلا گلس ویکتوس از نمایشگر اکسپریا ۱۰ مارک ۶ محافظت می‌کند و قاب پشتی آن نیز پلاستیکی است که از ۵۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده.

دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS یا لرزشگیر اپتیکال است. این گوشی به دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی نیز مجهز شده. همچنین می‌توانید فیلم‌برداری ۴K تا نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهید. همچنین دوربین سلفی این گوشی ۸ مگاپیکسلی است.

سیستم‌عامل اکسپریا ۱۰ مارک ۶ اندروید ۱۴ است و سه آپدیت اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز از شارژ ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار دارد.

اکسپریا ۱۰ مارک ۶ اندروید ۱۴ در سه رنگ مشکی، سفید و آبی با قیمت پایه ۳۹۹ یورو یا ۴۳۳ دلار (برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی) در اواسط ژوئن (خردادماه) در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید