اخبار فنآوری, تکنولوژی

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II معرفی شد

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II معرفی شد

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II

حسگری غول پیکر با رزولیشن ۱۰۲ مگاپیکسل در این دوربین خودنمایی می کند.

شرکت ژاپنی فوجی‌فیلم محصول جدید خود را از سری GFX رونمایی کرد. دوربین GFX100S II دارای مشخصات و مشابه با دیگر اعضای خانواده خود از جمله GFX100 II است.

مشخصات دوربین GFX100S II فوجی ‌فیلم

فوجی‌فیلم در رویداد اخیر خود در شهر سیدنی استرالیا، اقدام به معرفی چندین محصول جدید شامل لنزهای متنوع کرده است، و یک دوربین با نام GFX100S II محصول تازه‌وارد سبک و جمع‌وجور ژاپنی‌ها است.

 

دوربین Fujifilm GFX100S II از یک حسگر GFX CMOS II با رزولوشن ۱۰۲ مگاپیکسل بهره می‌برد،  که ۱.۷ برابر بزرگ‌تر از حسگرهای رایج ۳۵ میلی‌متری در دوربین‌های فول‌فریم است.

در کنار این حسگر عالی، شاهد یک پردازنده قدرتمند X-Processor 5 فوجی‌فیلم هستیم،این پردازنده می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان پردازش‌های لازم را برای ثبت تصاویر باکیفیت صورت دهد. حسگر مورد استفاده در دوربین جدید فوجی‌فیلم می‌تواند نرخ ISO عکاسی ۸۰ در حالت ثابت و فیلمبرداری ۱۰۰ را ارائه کند که با در نظر گرفتن امکان عکاسی ۱۶ بیت با فرمت RAW در آن، نویدبخش دامنه دینامیکی وسیعی است و احتمالاً نویز بسیار کمتری را در مقایسه با اعضای قدیمی‌تر سری GFX از خود ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از امکانات جالب در دوربین GFX100S II با نام Pixel Shift Multi-Shot ارائه شده‌است که هنگام عکاسی با فرمت RAW و نرخ ۱۶ بیت در دسترس قرار دارد. عکاسان به‌کمک این ویژگی می‌توانند اقدام به عکاسی پیاپی نمایند که در هر عکس شاهد جابه‌جایی ۰.۵ پیکسلی تصویر روی حسگر هستیم. تصاویر ثبت شده با استفاده از نرم‌افزار Pixel Shift Combiner در نهایت با هم ادغام می‌شوند و می‌توانند یک فایل RAW دارای حدود ۴۰۰ میلیون پیکسل را تشکیل دهند. و ویژگی دیگر با نام Real Color در دسترس قرار دارد که اقدام به ثبت فایل‌های Raw-4 با نرخ جابه‌جایی ۱ پیکسل در هر تصویر می‌کند. در این حالت، هر خروجی دارای ۱۰۲ میلیون پیکسل است و حجم نسبتاً کمتری در مقایسه با حالت ابتدایی اشغال می‌کند.

قیمت دوربین Fujifilm GFX100S II

دوربین جدید Fujifilm GFX100S II

دوربین جدید Fujifilm GFX100S I

قیمت دوربین جدید فوجی‌فیلم، ۴۹۹۵ دلار اعلام شده‌است و یک دستگیره فلزی برای استفاده راحت‌تر از دوربین هنگام نصب لنزهای سنگین هم به‌صورت جداگانه با مبلغ ۱۵۰ دلار فروخته خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید