اخبار فنآوری, تکنولوژی

اکنون پردازنده گرافیکی Xe2 شرکت اینتل؛ ۵۰ درصد عملکرد بهتر و رهگیری پرتو قدرتمند تر

پردازنده جدید گرافیکی اینتل

اکنون پردازنده گرافیکی Xe2 شرکت اینتل؛ ۵۰ درصد عملکرد بهتر و رهگیری پرتو قدرتمند تر

طبق ادعای شرکت اینل این پردازنده با بهره وری  بیش از ۱۲ برابر و عملکرد ۵۰ درصد به بازار عرضه شده.

برخی از اهداف اینتل برای Xe2 شامل بهره‌‌وری بیشتر، بهبود توزیع کار و منابع نرم‌افزاری کمتر می‌شود. همچنین در این سری چندین مشکل اصلی که در پردازنده‌های گرافیکی Xe موسوم به Alchemist وجود داشت نیز برطرف شده است، همه چیز عالی و بی نقص به نظر می رسد.

عملکرد معماری Xe2 اینتل  چگونه است ؟

اینتل ادعا کرد که معماری جدید از نظر بهره‌وری ۱۲٫۵ برابر بهتر عمل می‌کند و همچنین بسیار مقیاس‌پذیر است، به این معنی که می‌توان از آن در تراشه‌های کم‌مصرف لپ‌تاپ مانند سری Lunar Lake و کارت‌های گرافیک پیشرفته Arc استفاده شود.

عملکرد پردازنده Xe2 اینتل

عملکرد پردازنده Xe2 اینتل

عملکرد ۱۲٫۵ برابری پردازنده جدید اینتل در بازی ها

 

یکی از نکات قابل‌توجه معماری Xe2 ا‌ینتل، RTU یا واحد رهگیری پرتو آن است. به‌طور کلی، معماری پردازنده‌های گرافیکی Xe2 اینتل به‌گونه‌ای طراحی شده است که با بازی‌ها سازگاری بیشتری داشته باشد. استفاده از بلوک جدید Execute Indirect باعث‌شده تا این معماری در بازی‌ها ۱۲٫۵ برابر عملکرد بهتر را ارائه کند.

 

اولین محصولی که از معماری Xe2 بهره خواهد برد، پردازنده‌های سری Lunar Lake اینتل است. پردازنده‌های گرافیکی Lunar Lake مبتنی بر Xe2 دارای ۸ هسته Xe2 خواهند بود که هر هسته دارای ۸ واحد XMX و ۸ واحد Vector، یک واحد Load/Store، یک واحد مرتب‌سازی رشته و یک حافظه پنهان L1/L$ اختصاصی است.

گیمرها خود را برای خرید پردازنده جدید اینتل آماده کرده اند و بی صبرانه منتظر این محصول فوق العاده اینتل هستند تا با قدرت بالاتری به جهان بازی ها حمله کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید